01 maj 2010

T-shirt med applikationer

Jag ville göra något mer av dessa fina prinsessor från inlägget här, så vi kom på att de kunde passa på en t-shirt. Använde en vanlig vit t-shirt, tvättad innan för att textil färgen ska hålla bättre, spände ut den med en passande bit kartong inuti, detta gör det lättare att rita på den och hindrar färgen att tränga igenom på baksidan. Vi klippte tygklänningar och placerade ut dem på t-shirten och nålade fast dem. Sen ritade A vidare med textil tusch så att det blev 3 flickor som håller varann i händerna. Jag sick-sackade fast tygbitarna, och fixerade textil färgen genom att stryka den. A var jättestolt över t-shirten och ville genast ta den på.

11 kommentarer:

  1. Åh, vad fint! Och gissa om din idé kommer att bli kopierad...

    SvaraRadera
  2. Blir så glaaaaad när jag kommer in här och ser allt fint pyssel ni gör! Jag är så imponerad över din kreativitet, Anna! Heja heja!

    Kram på er allihopa!

    SvaraRadera
  3. looks wonderful! great idea, i like the fact that the dresses are applications..

    ps: thank u so much for the cute comment on "jonathans creations", we were pleased to read :)

    SvaraRadera
  4. Hittade just hit och har kikat igenom lite. Enormt mycket inspiration du bjuder på. I'll be back :)

    SvaraRadera
  5. HomeRiver: Jag hoppas det! Tack.
    Fia: Och jag är så glad för att du tittar in! Kram.
    mermaid: :)
    ieva jansone: Thanks for all your nice comments, and I like the mix of fabric and drawing aswell.
    Ylva: Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  6. Blev ju hur fint som helst!

    SvaraRadera
  7. Hei! Jeg fant bloggen din via bloggen Made by joel.

    Så mange fine prosjekter du har med ungene dine! Jeg legger meg til som følger, for her var det god inspirasjon å hente!

    T-skjorta ble kjempefin, for en god idé!

    SvaraRadera
  8. Maria: Tack.
    Riikka: Kiitos.
    Passelig dose: Välkommen och tack!

    SvaraRadera
  9. Hej och tack för en härlig idé! Min dotter och jag använde den, när vi ville göra personliga tackpresenter för hennes dagis-tanter. Du kan besökä min blog om du vill http://neulaillen.blogspot.fi/2012/07/kiitokset-ihanille-paivakodin-tadeille.html

    SvaraRadera