12 september 2010

Flyttfåglar

Det är höst i luften nu. Kallare och fuktigare. Jag flög förbi dessa en dag på nätet, hos Kickcanandconcers. Helt underbara fåglar, och vi gick genast igång med att göra en flock flyttfåglar. Nu vet jag tyvärr inte riktigt hur mycket lunnefågeln eller skatan(!) flyttar, men sångsvanen flyger i alla fall söderut nu på hösten. Just nu flaxar de i vår trappa.

It is getting colder, you can feel the fall coming. I passed these one day on the net, at Kickcanandconcers. We had to make a bunch of moving birds too. Now I do not know if the puffin or the magpie (!) moves to the south, but the pretty swan does. At the moment they are flapping their wings in our stairway.

3 kommentarer:

  1. Härligt pyssel! Än har jag inte tagit mig i kragen och gjort nåt av dina pyssel men de finns där som ideer till framtida pyssel. Väldigt inspirerande blogg! Det jag gillar mest är att du gör det med enkla medel.

    SvaraRadera
  2. Kickcan and Conkers: Thank you, oh, I just loved the birds in the shop window!
    Camilla: Det glädjer mig att höra! Vi försöker göra projekt med det vi har i skåpen hemma, ibland måste det införskaffas något speciellt.

    SvaraRadera