07 september 2010

Stöpa en tavla i gips

Efter att vi gjort handavgjutningarna, ville jag testa att stöpa något större och mer komplext. Jag tryckte ned olika leksaker i sanden, och försökte samla dem på ett sätt där de skulle bilda en helhet. Jag fick vara rätt försiktig när jag tryckte ner dem så att de inte skulle förstöra något jag redan hade gjort ett avtryck av. Sedan hällde jag gips ned i hålet, och fortsatte att att fylla på så att det blev en sammanhängande bakgrund av det. Lät det stelna i en knapp timme, och borstade och tvättade bort sanden. Det fick torka i nån dag innan jag med ett slitet sandpapper slipade ned kanterna runt om och slipade försiktigt figurerna släta från sand. Sen fick det flera rikliga omgångar med sprayfärg. När den torkat och spraylukten försvunnit satte jag tassar på baksidan, för att ge ett avstånd till väggen, och spikade upp den. Nu hänger den som dekoration på vår toalett! Jag blev riktigt nöjd med experimentet, ser ut som leksakerna smält samman till en stor klump.

After we had done the hand casts, I wanted to try something else. I pressed different toys into the sand to make a mold and poured plaster into it, enough to also create a background for them. Let it set for less then an hour before I washed of the sand. After some days when it dried, I gently sanded the edges and the surface with a worn sand paper. It got many layers of plenty of spraypaint. After it had dried and the smell was gone, I stuck some felt cirkles on the back for some distance when I hang it on the wall. Now it is decorating our toilet! I am quite pleased with the experiment, it looks as if the toys are melted together to a big monolite.

Linked to Craft Schooling Sunday.

11 kommentarer:

  1. It's so great to keep small dreams of child games... And it's so fun and cute to put them on the wall...
    Have a wonderful evening !

    SvaraRadera
  2. Häftigt!
    ett tips: Kolla in Attic24 (http://attic24.typepad.com/weblog/) hon har gjort en helt underbar familj av toarullar.

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Ska jag definitivt testa!

    SvaraRadera
  4. you are the craftiest, coolest mum ever!

    SvaraRadera
  5. This is the coolest project I have seen in a long time! Great work. We may have to feature this post on Playful Factory.

    SvaraRadera
  6. Flo: It would be easier to keep the house tidy if all the toys were stuck together like this! Have a nice evening to you too!
    Inge-Lise: Tak!
    IA: Tack! Kollade länken, jättefina var de, kanske en ide till en utställning?!
    Förskoleburken: Tack! Hoppas du delar med dig av resultatet!
    MotherLode: Wow, I am proud to hear that coming from you, and likewise!
    Collin: I am glad you liked it, and I will be looking forward to your feature! Cheers.

    SvaraRadera
  7. Wow, what a great project! thanks so much for sharing on Craft Schooling Sunday, great to see you there even at the end of the party! All the best!

    SvaraRadera
  8. That's so so great!! What a great idea! You are genius!

    SvaraRadera