17 januari 2011

Dockhus

Jag vill bjuda in er på en rundtur i A's dockhus, hon fick det i julklapp. Det har varit hennes fasters, och är en riktig 70-tals dröm i 3 våningar, terrasser, garage och stall! Stort som ett berg, så vi har fått flytta runt på hyllor och bord för att få det att rymmas in.

Welcome on a house tour in A's new dollshouse she got for Christmas. She enherited it from her aunt, and it is a pure 70's dream in 3 stories, with balconies, garage and stable! Big as a mountain, so we are having trouble to make space for it.

13 kommentarer:

  1. Hvor fint! Det er da et dukkehus med manér!

    SvaraRadera
  2. Wow så fint! Sånt vil jeg også ha :-)

    SvaraRadera
  3. Oi miten hieno! Kaikkia ihania pikkutavaroita. Meilläkin leikitään nyt kovasti pikkuhahmoilla ja nukkekodilla. Ensimmäiset sylvanian families hahmot tulivat pukilta ja synttärilahjaksi ja ovat tosi mieluisia. Ihan pieneimmät tavarat vain eivät tahdo pysyä tallessa pikkusiskolta...

    SvaraRadera
  4. What a great gift! Thank you for the housetour!

    SvaraRadera
  5. Julie: I know, it is amazing, with a lot of the 70's furniture aswell.
    Camille: Javisst! Jag har aldrig sett ett sånt förr, så coolt.
    Kine: Jag också! Om jag är snäll får jag säkert leka lite tillsammans med A!
    Kirsikka: A on myös juuri nyt siinä iässä että hän leikkii pikkunukeilla, niin se sopi hyvin että hän sai nukkekodin tänä jouluna. Pikkuveli on myös mukana, ja olemme pitäneet laittaa pois ne ihan pienimmät tavarat.
    Knoopjes: I am glad you liked the tour!
    Leena: :)

    SvaraRadera
  6. ooo! this is a Silvanian Family, isn't? Its so sweet...

    SvaraRadera
  7. Wau! Olispas meidänkin tyttärillä tuollainen! Onnittelut A:lle upeasta lahjasta! Ja idearikasita alkanutta vuotta teille!

    SvaraRadera
  8. Vad snygga huset! Tack för visningen!

    SvaraRadera
  9. Så ljuvligt att se, precis ett sådant hus hade jag när jag var liten! Fast jag fick bara bo i källaren eftersom jag är lillasyster:) Längtar tills min dotter är nog stor för att det ska plockas fram. Underbar och inspirerande blogg för övrigt!

    SvaraRadera
  10. vad fint det var här, verkligen!

    SvaraRadera