23 januari 2011

Trasdocka

Jag sydde en trasdocka utifrån en av de många prinsessor A ritar just nu. Tänkte det kunde vara roligt att översätta dem till en tredimensionell figur, och kunna spara dem så.

Jag har fått nytt arbete och börjat jobba igen, så min tid och energi till att pyssla med barnen och att blogga kommer att minska. Jag får se hur jag kan få det att hänga ihop, för jag är inte ännu beredd på att stänga lilla a, jag har haft för roligt med detta under ett års tid (ganska precis!) nu för att lägga ner. Jag blir antagligen sämre på att svara er, och besöka era bloggar, så jag hoppas ni kan förstå och förlåta, och hoppas ni vill lämna en kommentar trots det.
Så vill jag tacka Ninocka, Stine, Maja och Elisa för de fina awards jag fått! Av ovannämnda orsaker så väljer jag att inte följa upp på dem... Men tack iallafall, de värmer och glädjer!

I translated one of all the princesses A is drawing at the moment to a rag-doll. I thought it was a fun idea, and a good way to keep it.

I have got a new job, and have started to work again, so my time and energy to craft with the kids and to blog is suddenly very limited. I will have to see how I can keep lilla a going, as I am not ready to let it and you go just yet. I have had too much fun during this year (quite precisely!) to quit now. But I wont be that good at anwering you, or visit you back, as before, but I hope you will understand and forgive me (and still leave me a comment from time to time:))
I want to thank Ninocka, Stine, Maja and Elisa for the nice awards I got! Because to the above mentioned, I wont be follow up on them.. But thank you so much, it warms my heart!


16 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet! Hoppas att du kommer att trivas på det nya stället.Såklart du måste ha bloggen kvar även om det blir lite glesare mellan inläggen. Det är så roligt att se allt du och dotter din hittar på.

    SvaraRadera
  2. Onnea uuteen työhön!
    Toivottavasti pidät blogisi olemassa, vaikka sitä harvemmin päivitätkin - tämä paikka on varsinainen inspiraation lähde.

    SvaraRadera
  3. dear lilla a - certainly I will be loyal to your blog and read every time you post :) and maybe - I'm curious – you tell what you do for job? grafik? I wish you all the best, whatever it is – and still enough time with your kids. the doll is great – just today I had a look at some blogs for inspiration to make simple sewed dolls or animals! with love, katrin

    SvaraRadera
  4. Lycka till med jobb. Tycker att det blir bra att kika in här även om det inte blir blogginlägg lika ofta.

    SvaraRadera
  5. Oh Lilla A All the best with your work... Totally love your blog and will read it forever!!!!

    SvaraRadera
  6. "Lycka till med jobb"

    You have made a fantastic blog. I have enjoyed to follow ♥ Hope SO much that you will continue with fewer posts...

    SvaraRadera
  7. I love this idea and the doll so much that I'll have to steal it for myself (again!). Thanks, as always, for the inspiration!

    :)

    SvaraRadera
  8. All the best in your job, it's a new challenge and good time thing. All in all, keep this huge positive energy vivid!

    SvaraRadera
  9. Tack, Kiitos, Thanks to all of you! I am happy to see that you will continue to visit me, even if it gets more quiet here.

    SvaraRadera
  10. Vad kul med nytt jobb, Lycka till!
    Gör dej inte av med din fina blogg, det gör absolut inget att det inte kommer att bli sá himla mánga inlágg. Det finns ju redan en massa pyssel som vi inte hunnit göra.
    Jag kikar ofta in när min egen fantasi tryter.

    Tecknings-dockan är fantastiskt söt. Det kommer att göras hos oss. Ett steg längre än mina teckning-tavlor. Verkligen ett bra pyssel-tips.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Love it, really wonderful! Sorry to hear we may not be hearing from you as often in the future, but I do hope we can still stay in touch! All the best with your new job! xoxoxo Sara
    thanks for sharing on Craft Schooling Sunday!

    SvaraRadera
  12. Hei.
    Olen juuri löytänyt blogisi ja saanut valtavasti inspiraatiota työhöni lastentarhassa.
    Toivottavasti ehdit töiden lomassa jatkaa ihanien ideoitesi jakamista:)
    Terveisin
    Ella Tukholmasta

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga bilder hon ritar! Jag tycker att hunden? vid princessan är otroligt fin! Lycka till med nya jobbet! Min tid har också förminskat men vi gör väl det bästa av det dåliga och skapar så mycket vi kan, eller hur :-) Tack igen för inspirationen!!!

    SvaraRadera
  14. Åh, vilken snygg prinsessdocka!! :-D När min dotter var minde ritade hon en massa katter och jag gjorde en liten kattdocka av en av dem:
    http://stinaglaas.blogspot.com/2008/06/katt.html)

    Grattis till jobbet och lycka till! :-) Din inspirerande blogg är värd många besök även om du inte uppdaterar den lika ofta. :-)

    Kram!!

    SvaraRadera
  15. Vilken jättefin idé! Den ska jag lägga på minnet, tack för inspirationen :-)

    SvaraRadera