02 september 2011

Egna mandalor

Man kan göra egna mandalor, ni vet runda ornamentaktiga färgläggningsbilder, genom att rita en mängd cirklar som överlappar varann. Vi hade två olika storleks glas som mall till cirklarna. A använde en svart permanent tusch att rita runt glaset med, och färglade alla små fält som bildades med akvarellfärger. Vackert.

We made our own mandalas by tracing overlapping circles on a paper with a permanent marker, and colouring the small areas with water colours. Beautiful.

8 kommentarer:

  1. love it! so great to see you back on Craft Schooling Sunday, we've missed you! I moved you link to the top of this week's party so that everyone will get to see it! all the best!

    SvaraRadera
  2. Ja såna där minns jag att jag gjorde när jag var yngre. Kul!

    Jag har lagt en länk till dig i ett inlägg på min blogg, hoppas det är ok :)

    SvaraRadera
  3. Tahnk you!
    Creativejewishmom: Oh thank you, I know I was a bit late.All the best to you too!
    Ebba: Så roligt, och tack för länken! Kilar över och kikar!

    SvaraRadera
  4. great idea .. nice bonding .. thanks for sharing ..

    SvaraRadera