21 september 2011

Krukor doppade i färg

Jag piggade upp några gamla krukor med lite tavellack, jag hade lite kvar i en burk. Jag hällde upp färgen i en djup tallrik, som jag först skyddade med en plastpåse. Sen blandade jag ut färgen med lika mycket vatten för att få den lagom tunn och rinnande. Så doppade jag bottnen/toppen av krukan i färgen, och vände den upponer, så att färgen rann neråt längs krukan. Jag hade snålat med färgen, så jag fick bättra på med en pensel som jag tryckte med längs kanten, så att mer färg kunde rinna ner. Ett halvt dygn senare hade de torkat, och vi planterade kryddor i dem.

Pots dipped in blackboard paint. I mixed the paint with half water to make it thin and running, had a plastic bag to cover the deep plate I had the paint in. I then dipped the end of the pot, and turned it upside down to dry for half a day. Pimped pots, perfect for our herbs.

3 kommentarer:

  1. Snyggt! Det var en bra idé för att göra av med de där sista förargliga färgslattarna också.

    SvaraRadera
  2. Precis! Kan därmed varieras efter vad man har därhemma.

    SvaraRadera