29 december 2011

Göra en egen kalender


Jag hoppas ni har haft en fin jul, tack för alla julhälsningar!
En julklapp vi gjorde, och som jag inte ville visa innan julafton, var denna kalender. Granit har tomma kalendrar där man bara klistrar in en teckning för varje månad och på så vis får en fin och mycket personlig kalender.

I hope you all had a great Christmas, thank you for all greetings!
One gift we made, and that I didn't want to show before, was this calendar. The shop Granit is selling these empty calendars, where you can add your own pictures for every month and get a personalized calendar.

9 kommentarer:

  1. Min kalender från Granit är inhandlad, men tyvärr inte påbörjad än. Får bli i början på året.

    SvaraRadera
  2. Vilken roligt idé! Får bege med mig till Granit jag med!
    Gott nytt år!
    Ullis

    SvaraRadera
  3. Sådan nogle laver vi også som gaver, det er en super fantastisk gave og en dejlig ting hele året.

    Masser af nytårskram til dig og dine.

    SvaraRadera
  4. Ulis: Vi har gjort kalendrar i flera år nu, och jag tycker det är en så fin idé!
    Ullis: Gott nytt år!
    Marina: Jeg er helt enig! Godt nyt år til dig og din familie!

    SvaraRadera
  5. I did the same for my family. I printed the calender dates on paper and decorated each month with a picture or with kids-art. I think it is a nice gift.

    SvaraRadera
  6. Vilken fin! Vi gjorde en annan variant, kolla gärna: http://pysselbolaget.se/2012/01/03/kassettkalender/

    Hälsar Karin & Freja

    SvaraRadera
  7. Oh, we had the same idea. ;-)

    It's great, when children can make a gift themselfe.

    Greace from Switzerland

    SvaraRadera
  8. Så fin! Har tänkt göra en egen kalender, tack för inspiration :-)

    SvaraRadera
  9. I had the same idea with my daughters ( 4 years & 7 years ), every month they draw for the calender !
    I like your blog and your ideas !!!
    I'm Séverine & I'm french !
    BYE

    SvaraRadera